Fabulous 4 on tour 2018

Fabulous 4 on tour 2018

maandag 24 juni 2013

Oldies having fun...

We hebben het heerlijk naar ons zin, we ontmoeten elkaar meer en meer en we kunnen heerlijk lachen met elkaar. Vooral broer Wob laat menig traan vloeien ook de glaasjes wijn helpen natuurlijk mee. Maxim en Wob hebben elkaar gevonden wat fikkie stoken betreft. Zij hadden een heus kampvuur gemaakt waar we genoeglijk omheen hebben gezeten, alleen de gitaar en samenzang ontbrak. Ik herinner me weer alle gezellige studentenfeesten van vroeger. Maar goed ik dwaal af....
Vandaag met Floor en Ben een halve dagtocht te paard door de bergen gemaakt en een kudde elken gespot. Ik had voor een dagtocht willen gaan maar was na 3,5 uur blij dat ik van de paardenrug afmocht, vanaf de heupen naar beneden voelde ik niets meer en de eerste 100 meter lopen zag er waarschijnlijk uit alsof ik nog op een paard zat ;-)
Hoe dan ook, ik had het niet willen missen, wat een prachtig uitzicht op de besneeuwde bergen. Ook nog langs 'the sunken forrest' gereden, een heuse afgrond met landverzakking na een aardbeving van '59. De begeleider vertelde dat hij tegenwoordig niet meer zo dicht langs de rand rijdt daar er soms nog hele stukken naar beneden komen.
Ook hier hebben de naaldbomen te lijden van een bepaalde kever. In รฉรฉn seizoen kunnen ze een boom dood maken, dat verklaart de vele rode (en dus dode)naaldbomen. Het heeft te maken met dat de winters hier zachter zijn en het minder lang streng vriest waardoor er teveel kevers overleven met alle gevolgen van dien. We hebben dit ook in Canada gezien, hele grote gebieden met dode naaldbomen (red forrests). Zo zie je maar weer dat de aarde altijd in beweging is, niets is voor eeuwig. Ik heb in ieder geval genoten van deze tocht.
Humble greetings

1 opmerking:

Natje zei

De kevers waren jaren geleden al aanwezig en maken de bomen dood, helaas. Het is een prachtig gebied hรฉ? Natje xxx