Fabulous 4 on tour 2018

Fabulous 4 on tour 2018

woensdag 10 maart 2010

Korte recap...


Nog even terug naar onze aankomst gisteren...
De aankomst op het prachtige vliegveld van Marrakech was warm en gezellig. De korte rit naar het oude stadscentrum bijna traumatiserend. Overal kleine kinderen en mensen op onverlichte brommers en fietsers, veel getoeter en naarmate we het oude centrum naderen rijden we steegjes in waar we ook nog tegenliggers krijgen. Het laatste stukje mogen we lopen, het eerste wat opvalt na het uitstappen is de damp van uitlaatgassen. Als dat een beetje is opgetrokken ontwaar ik overal mensen en is het een drukte van belang. De straat leeft en in ganzenpas lopen we door nog smallere steegjes in een soort van labyrint en wordt het bukken geblazen. We lopen onder lage boogjes door en plots staan we door een bruine deur.
Riad el Filali, we krijgen mierzoete Marokkaanse thee die hoog ingeschonken wordt en we krijgen het programma te horen. Het worden volle dagen...

Vandaag hebben we uitgebreid door Marrakech gebanjerd en aan het grote plein koffie gedronken. Wonderlijk te zien hoe de sfeer op het plein overdag scheelt met 'savonds. We hebben er net gegeten op een soort van Food court. lekker eenvoudig en goed eten voor 8 euro. Wel schokkend om te merken dat er om onze etensresten gebedeld werd, door 2 jonge vrouwen en door 2 jonge jongens...

Marrakech is een plaats met grote contrasten tussen arm en rijk. Zo hebben we La Mamonia bezocht, een prachtig hotel waar de kamers beginnen met prijzen rond de 500 euro.
Ik merk dat de tegenstellingen me niet koud laten maar ik kan er ook niets aan veranderen. Wel kijk ik mijn ogen uit hoe vriendelijk we hier ontvangen worden en hoewel er veel kapot is aan gebouwen en bestrating, het toch over het algemeen erg schoon is. uitzonderingen daargelaten;-)

4 opmerkingen:

geertje zei

Nee, daar kun je ook niets aan veranderen Martha, die tegenstellingen. Gewoon genieten van je vakantie!
Wel apart, met collega's zo'n reis maken!

Roosnans zei

zag ik daar Yuksel op de foto? Als ze ook mee is, doe groetjes!!!

Nee, de armoede in Marokko is groot, daar is niks aan te doen.
Maar het is er inderdaad ook heel gastvrij!
Benieuwd naar je verdere avonturen!!! En plaatjes natuurlijk!

knuf!

Sjoerd zei

Die tegenstellingen doen je beseffen hoe rijk wij egenlijk zijn.

Soofy zei

Ha, goed gegeten. Ik dacht het wel. idd minder smakelijk als de kaas van je brood wordt afgekeken. Dan is Nederland zo slecht nog niet. misschien ook wel als we ook zo zouden fokken als konijnen (die dus al snel opgeconsumeerd zouden worden dus zou het probleem zich zo vanzelf weeroplossen) :-D