Fabulous 4 on tour 2018

Fabulous 4 on tour 2018

woensdag 10 maart 2010

Zuid gaat zuid...


Natuurlijk ben ik vaker op stap geweest met collega's maar nog nooit met overnachting en dan ook nog naar Marrakech.
Collega Fatima heeft de komende dagen de regie in handen en heeft een ambitieus programma samengesteld. We verblijven in Riad el Filali welke ligt aan Bab Tarzout. Vreemde namen en vreemde klanken in mijn oren.
Ik ben overigens eerder in Marokko geweest, ergens in de 80-er jaren. Toen had ik een mooie reis uitgestippeld om rond de Middelandse zee te reizen en ben ik ook door Marokko getrokken. Geen groot succes trouwens toen, rijdend door een leeg berglandschap dacht ze even een sanitaire stop te kunnen maken. Ik had de broek nog net niet van de billen toen er van overal en nergens kleine en grotere jongens aan kwamen rennen.
Het enige wat ik begreep is dat ze hasjies wilde slijten, wist ik veel dat ze dat daar verbouwden. Richting grens van Algerije werd het steeds slechter en vonden we het eng worden en waren we zelfs zo bang dat we om de beurt gingen slapen omdat we ook gewaarschuwd waren dat er pakketjes in de auto's van touristen verstopt werden. Pfff, spannende tijden maar we hebben alles overleefd, zelfs de opdringerige sheik die wiskey aanbood voor 16 dirham wat later 60 dirham bleek te zijn, haha wat een woelige tijden. Ook de eerste camping op Marokkaanse bodem was flink schrikken. Als eerste ga ik altijd de boel even verkennen en schrok hevig toen ik de toiletruimte betrad en ik viel helemaal van mijn graatje toen even later bleek dat het helemaal het toilet niet was maar de doucheruimte...

Maar goed, nu wat jaartjes ouder en hopelijk iets wijzer, heb ik in elk geval wat meer pecunias te besteden en verblijven we dus in een riad. Hoe het er echt is laat ik je hier weten dus...

3 opmerkingen:

Sjoerd zei

We laten ons verrassen en verwachten natuurlijk veel mooie en kleurige plaatjes.

Anoniem zei

Wens je fijne dagen toe!Laat ons wel meegenieten he,met veel mooie plaatjes.

Groetjes,Silvia

soofy zei

mosterd na de maaltijd is ook wel lekker. Inmiddels ben je thuis en lig je op een oor en ik ga er eens helemaal voor "zitten". Ahum hahaha