Fabulous 4 on tour 2018

Fabulous 4 on tour 2018

zaterdag 13 maart 2010

Partytime...


Wat een feestavond gisteren, Fatima heeft het fantastisch geregeld allemaal en alle credits gaan naar haar! Zo hebben de gastvrouwen gisteren hemels voor ons gekookt. We zijn gestart met een heerlijke dikke soep, ik hoorde iets over 'harare' maar dat kan ook wel iets heel anders zijn ;-)

Vervolgens hebben we gesmuld van een mega grote tahin met couscous en groente waarna 2 tahins volgden, de een lamsvlees met pruimen en amandelen (o my god, wat een heerlijke combi :-) en kip met citroen en olijven (ZAAAAAALIG:-) Last but not least een heerlijke verse vruchtensmoothy van aardbeien en framboos. Als allerlaatste (ergens na middernacht) werd er een grote taart binnengebracht omdat Yuksel verjaarde. Vandaag dus duidelijk een balansdagje ;-) Tussen en tijdens al deze heerlijkheden werden we getracteerd op life muziek en werd er enthousiast gedanst. Omdat we deze avond afscheid namen van Yuksel en George hadden we allen een kleinigheid meegenomen en om de beurt werden deze presentjes onder de nodige kwinkslagen en mooie anecdotes uitgereikt. Dat ik in een 'goed nest' terecht was gekomen had ik al aangevoeld, ik had echter nooit kunnen vermoeden hoe hecht en diep de onderliggende vriendschappen lagen. Diverse keren werd ik geraakt door de oprecht uitgesproken woorden van mijn collega's.

Het werd dus een latertje en vanochtend mocht ik al weer vroeg uit de veren omdat ik in de souk nog een nieuwe tas wilde scoren. Nou missie geslaagd, ik heb een grote leren handtas en een kleine leren handtas gescoord :-) Voor deze dubbele actie gaat alle lof naar Yuksel, door haar keiharde onderhandelingen heb ik hele mooie prijzen kunnen maken. Op gegeven moment vroeg de verkoper zelfs of ze Berbers was...

Mooie dag dus weer en vanmiddag even pas op de plaats en kalmpjes genieten van de rust in ons paleisje.

Gisteren hebben we ook nog even wraak genomen op de vogel die in de binnentuin huist. Elke ochtend vlak voor zonsopgang wekt deze vogel ons met luide schrille tonen waar je oren van tuten. Gisteravond met het feest hadden we m mooi tuk. Hij zat in zijn struik lekker te dutten maar dan wel vlak voor de geluidsinstallatie ;-)
Begrijp me niet verkeerd, ik ben dol op vogels maar hier heb ik wel heerlijk om kunnen lachen. Misschien verbeelde ik het me maar vanochtend klonk hij duidelijk minder uitbundig...

Uitgelaten groet!

4 opmerkingen:

Marjolijn zei

Dat was dus weer een heerlijke dag, op naar de volgende meis.
Proficiat met je nieuwe aankopen.

Sjoerd zei

Voor die streken is het gewoon een eer om er met onderhandelen zoveel mogelijk uit te halen. Wij zijn dat gewoon niet gewend.

John zei

Arme vogel. Die weet niet beter en volgt zijn natuur : )
Dad mooi dat tassen scoren. Zeker als je r van de prijs afkrijgt

Soofy zei

Leedvermaak om een vogel. Hoe laag zing(k)t de mens...Morgen ga ik verder, ga nou eindelijk slapen