Fabulous 4 on tour 2018

Fabulous 4 on tour 2018

dinsdag 13 oktober 2009

Phoenix,openbaar vervoer en dievenklauwen...

Geen gelukkige combi maar het zag er wel veelbelovend uit vanochtend. We hebben een dagkaart gekocht welke geldig is voor zowel de metro als de buslijnen. Vol goede moed na het inleveren van onze huurauto zijn we dan ook richting down town getogen. We hebben ons door een informatiehost laten vertellen dat er een Super Mall ergens zou zijn en een Mega Bookstore met SuperSale, na een eeuwigheid in de bovengrondse metro te hebben gezeten kwamen we uit bij een Super Target, inderdaad megagroot maar niet echt wat we zochten. De Target is een groot warenhuisketen, een soort van HEMA, niet echt het shoppingparadijs wat ik me had voorgesteld. De super booksale was bij de universiteit en was inderdaad wel heel goedkoop maar er was niets van Maxims gading bij (goddank ;-)
Ook nog onderweg een heuse vlag gescoord en kwamen we deze nep, op batterijen ademende, dog tegen die voor mij toch wel het toppunt van nepperigheid verbeeld. Of was dat de dame die ons gisteravond bediende met een boezem waar je een hernia van kreeg als je er alleen al naar keek. Nee lief, ik hoef ze niet voor mijn jaardag! iets wat hier heel normaal schijnt te zijn. Ik bedoel dan iets laten fixen aan je lichaam, als cadeautje... Brrrr.
Kortom, Phoenix is een mooie schone stad maar we missen de warenhuizen. Ze zullen er ongetwijfeld zijn maar wij hebben ze niet kunnen vinden...

Terugkomen naar het hotel was echter nog niet zo makkelijk. Na een poos in de brandende zon bij een busbordje zonder verder info over vertrektijden te hebben gestaan ontwaarden wij een engel in de gedaante van een Yellow Cabdriver die ons voor slechts $ 10,75 in no time voor de deur van ons hotel afzette. Wij misschien wat dollars armer maar zeker een ervaring rijker. Ik blij omdat ik dan in alle rust even dit blogje kan schrijven en maxim blij omdat ie dan weer naar de stijgende en landende vliegtuigen kan kijken.
Voordat het echter zover was moesten we natuurlijk wel de kamer in zien te komen. De schoonmaakster was net geweest en had de deur op een ongelukkige manier dichtgetrokken dat de antidievenklauw in werking was getreden. We konden dus de deur slechts op een kiertje openen. De schoonmaakster haalde er een klusjesvrouw bij die na enkele pogingen het met een speciaal tooltje voor elkaar kreeg de deur dicht te trekken en de dievenklauw weer te openen.
Zo kwam toch alles weer goed en kon ik me te buiten gaan aan de complete maaltijdsalade die ik nog in mijn doggy bag had zitten.
Zo komt er aan alles een einde en ook aan deze grandioze vakantie. Ik had niet gedacht het zo mooi te vinden en ik denk dat we hier nog wel eens terug zullen keren. Wel opteer ik dan voor de landelijke gebieden en kleine plaatsjes maar die mening zal lief ongetwijfeld met mij delen.
Vakantiegroet!

10 opmerkingen:

marjolijn zei

Dan nu maar in het vliegtuig, in plaats van enkel er naar te kijken.
En een hele goede vlucht terug.

Sjoerd zei

Een fijne thuisreis M.

Linda (WLC-miepje) zei

We hebben van jullie reisverhalen genoten! Mijn eerste indruk is dat vooral de natuurlijk heel indrukwekkend is, daar zou ik graag wat meer foto's van willen zien.
En wat is jullie indruk in vergelijking met Maleisiรซ? Amerika grootser en indrukwekkender of was Maleisรฏe groener en mooier? Let me know! Want wij vinden het lastig om een keuze te maken voor onze volgende grote reis. (al zal die niet zo snel achter elkaar volgen als bij jullie ;-))

Groetjes, Linda

Natje zei

Ik heb ook genoten van je verhalen en de foto's! Goede terugreis! Liefs Natje xxx

Soofy zei

Sjee, nu zitten jullie ws in het vliegtuig terug. Don't fly too high, zorg dat de vetjes niet teveel smelten (doggybagcalorien) door de zon...Phenix...
Ik wens jullie een goede reis, en hartelijk welkom terug in kikkerland.
Hartelijk dank ook dat ik (wij) mochten meetrippen. Tot ziens!!!!
Marieke

Linneke zei

Aaaaah, ik ben zoooo jaloers ! Ik droom er ook van om nog eens een echt grote reis te maken. Maar de eerstkomende jaren zit ik nog in de baby- en kleutergreep dus ik moet nog even geduld hebben.

Het is te merken dat je er echt van genoten hebt, en uit de foto's af te leiden : meer dan terecht !

Een veilige terugreis !

John zei

Je bent in een land geweest waar ik eigenlijk een soort afkeer van heb, maar me toch enorm trekt. Eigenlijk wil ik ooit nog eens naar Detroit.

hanscke zei

Ik moest opeens heel erg terugdenken aan mijn aardrijkskundelessen in de vijfde of zesde klas. Welkom thuis

Filo zei

En terwijl ik dit allemaal doorlees kom ik tot de conclusie dat ik geen heel jaar wil wachten om terug te gaan. :-D Zucht.

Dank je voor dit geweldige reisverslag en alle mooie foto's

Anoniem zei

topic57, [url=http://www.chop.edu/forum/user/profile/8207.page]order klonopin no prescription[/url], :-) snf, http://www.chop.edu/forum/user/profile/8207.page order klonopin no prescription :-), [url=http://www.chop.edu/forum/user/profile/8208.page]xanax 2mg[/url], :-( vgi, http://www.chop.edu/forum/user/profile/8208.page xanax 2mg online ;-(, [url=http://forum.cprs.ca/default.aspx?g=posts&m=6]order adipex[/url], ;-( was, http://forum.cprs.ca/default.aspx?g=posts&m=6 order adipex ;-(, [url=http://forum.cprs.ca/default.aspx?g=posts&m=7]cheap alprazolam[/url], ;-( kde, http://forum.cprs.ca/default.aspx?g=posts&m=7 cheap alprazolam ;-(, [url=http://forum.cprs.ca/default.aspx?g=posts&m=8]ambien without prescription[/url], ;-( mjd, http://forum.cprs.ca/default.aspx?g=posts&m=8 ambien without prescription :-(