Fabulous 4 on tour 2018

Fabulous 4 on tour 2018

zondag 30 mei 2010

Crazy Horse....


Vandaag hadden we een van de highlights van Martha (sr) op het programma staan. Mount Rushmore en als je niet weet wat daar te zien valt kijk dan maar op de kopfoto van dit blog. Jawel de 4 presidentenkoppen en ik heb een bewerkte versie waar Obama bij is geplakt.
Erg imposant om ze 'life' te zien en natuurlijk hebben de Amerikanen er weer veel patriottische toeters en bellen bij gemaakt. Wij nuchtere hollanders hadden het in zegge en schrijve in 10 minuten wel gezien.

Daarna zijn we naar het vlakbij gelegen Crazy Horse gereden, het antwoord van de indianen op de in steen uitgehakte presidentenkoppen. In 1948 is รฉรฉn man op verzoek van de indianen begonnen met een zeer prestigieus project om Crazy Horse te houwen uit steen zittend op zijn paard. Anno 2010 is van dit grootse plan slechts het gezicht gerealiseerd. Het is een te ambitieus plan gebleken en nu maken ze alleen de kop en de wijzende arm. Ik ben heel benieuwd of het tijdens mijn leven nog zover komt.

Rapid City is een uitstekende uitvalsbasis gebleken, dat heeft de reisleider goed bedacht. We zijn in de middag nog naar Park Custers gereden alwaar ik halverwege de autosleutels heb kunnen ontfutselen zodat de Martha's ook weer eens even van het uitzicht door de voorruit konden genieten. Mooi park met veel wildlife en smalle tunnels waar onze tank ternauwernood door kon. Ik kreeg een deja vu van met lijn 2 (stadsbus) onder de Dom door rijden...
Breed grijnzende groet!

5 opmerkingen:

John zei

Dat is een werkje wat niet zomaar afkomt dus. Zijn ze er echt ng wel aan bezig?

Marjolijn zei

Goed werk heeft tijd nodig, zal ook hier wel van kracht zijn.

Sjoerd zei

Zo groot is die auto nou ook weer niet...

Lin's ding zei

zo, ben weer even bij in Martha's avontuur. Wat een fijne vakantie heb je. Veel plezier weer vandaag en ik kom later weer lezen wat je gedaan hebt. Geniet er van!

Soofy zei

Beetje moeilijk met Obama. Zouden zijn gezichtskarakteristieken uit de steen ehh uit de verf komen? Van mij mag hij een plaatsje krijgen, naast Kennedy.
Geniet verder van je reis, dan doe ik dat ook. lfs