Fabulous 4 on tour 2018

Fabulous 4 on tour 2018

zondag 7 juni 2009

AM PM who cares...

Zondag alweer, time flies. Vanochtend begon mijn dag al weer goed. Ik had me verheugd op de yogasessie en sloop om 07.15 uur de hotelkamer uit om even later bij het yogacentrum erachter te komen dat het 7.30 PM is. Foutje dus en vanavond gaat het me niet lukken. Niet getreurd en dan maar weer naar boven dus. Helaas had ik mijn keycard in de hotelkamer achtergelaten en daarmee kun je de lift activeren. Ach, sportief als ik ben klim ik naar de 11e etage via de trap om er daar achter te komen dat het een vluchttrap is en dat de deur naar het hotel stevig afgesloten is. Men, weer de trap naar beneden en een beetje 'hulpeloos vrouwtje' uitgehangen en door een hotel bediende lachend naar de 11e per lift vervoerd. Al met al toch bijna 3 kwartier verder.

Ik heb me voor vandaag dan ook sportief genoeg geacht en heb afgezien van wat slome baantjes in het zwembad en 3 uur shoppen niets maar dan ook niets uitgevoerd.

Maxim daarentegen heeft met zwager en pa een rondje Penang gedaan. Zij hebben zwetend en met samengeknepen billen een mannentoer gedaan o.a. naar het oorlogsmuseum en hebben daar en passant ook nog wat wilde slangen gespot, waaronder een zwaar giftige spit-viper, brrr ik geloof niet dat ik wat gemist heb, ik vind spugende mensen al niks...
Ook vanavond na het eten nog een poging gedaan om per teksie Chinatown en little India te ontdekken, helaas zijn de marktjes op zondag al vroeg dicht, toch nog een beetje Christelijke invloed? Over geloof gesproken, ook is het opvallend hoeveel verschillende geloven hier gebroederlijk en gezusterlijk samen leven, wonen en werken, daar kunnen wij westerlingen nog wel wat van leren. Ook de hoffelijkheid en de bereidwilligheid om je te helpen, de dienstbaarheid maken dat ik me bijna schaam voor ons oud koloniale verleden. Voor mij in elk geval een lesje in nederigheid.

Ingetogen groet.

11 opmerkingen:

Anoniem zei

wat een geweldige reis maken jullie zeg...ik kan het bijna ruiken zoals je alles beschrijft. verrukkelijk!! zuurzak, ik dacht dat het een toetje was, ben en riekje hebben het keer genomen in een indisch restaurant in californie (maar dat is ook al weer opgedoekt, alles wat lekker is hier gaat weer weg...Vroeger...toen kon je hier van alles krijgen, zeggen ze dan.
Geen idee of dit bericht aankomt, ik heb het maar eens geprobeerd!
heb ook helemaal zin in zo'n reis!
liefs van ons, Ben en Anke

Sjoerd zei

Tjonge dat zijn de avontuurtjes wel. Dat wordt een vakantie om nooit meer te vergeten.

Anoniem zei

Ik krijg toch wel zo gigantisch de vakantie kriebels van jouw reisverslagen. Heerlijk gewoon! Ik wil daar ook heen! (mijn to do lijstje wordt wel erg lang..)
Geniet er van!

groetjes,
Leontine

Pasula zei

Wel een prachtvakantie en nederigheid tja, soms heb je zo'n bui en soms weer een andere. ;-)
In elk geval maak je genoeg mee zo te lezen. Dat slome zwemmen is goed, héél relaxing. :D

Thérèse zei

Nou, ik vind het knap van je om nog zo'n geestig stukje te schrijven na al die trappen lopen enzovoorts.
Zo te merken heb je het verder reuze naar je zin. Het lijkt mij ook fantastisch om met zo'n familiegezelschap een reis te maken.
Geniet ze verder, heel nederig dan, maar evengoed.
Groetjes Th.

Linneke zei

:-) Sorry hoor, maar ik vind je stukje vooral heel grappig - zoiets zou mij ook perfect kunnen overkomen !

John zei

Een keer elf verdiepingen omhoog en omlaag is een prima cardio voor een dag :-)

Je komt in ieder geval niet om iun verveling :-D

Roosnans zei

ha ha ha...wat ben je toch een heerlijk mens vol zelfspot...het is weer jolig geschreven! en wat een conditie ga jij krijgen, van dat traplopen en zwemmen en niets,niets niets doen....
grin
hug

aargh zei

oeh ik zie hier ook doerians / durians hangen. Heb je die al geprobeerd?

nscke zei

AM en PM je bent de eerste niet die dit door elkaar haalt. En van giftige slangen moet ik ook niets hebben. Adders vind ik al eng zat

Soofy zei

Indrukwekkend! Morgen lees ik verder tot de laptop wordt opgehaald...