Fabulous 4 on tour 2018

Fabulous 4 on tour 2018

zaterdag 13 juni 2009

Jippie ik ben weer on line...

Heerlijk, zo hoort internet te zijn. Snel, veilig en het liefst gratis :-)
Met een heerlijke dampende kop cappucino zit ik onder een afdakje in de schaduw van ons Hotel. Het is hier momenteel zwaar bewolkt en regelmatig hoor ik flink gerommel. Niet dat dit aan de temperatuur te merken is want het blijft allerjekes warm en broeierig :-D

Gisteren hebben we een fantastische wandeling door Little India gemaakt. Dit is een wijk van Singapore welke hoofdzakelijk bemenst word door Indiérs. Ik was al er onder de indruk van de Chinese wijk maar Little India mag er zeker ook zijn. Wat een kleuren en vooral ook heerlijke geuren. De sfeer is er weer totaal anders en ook wel wat rommeliger en duidelijk minder gestructureerd dan bij de Chinezen. Opvallend veel meer vogels en met hekken afgeperkte stukken groen waarop helaas geen koeien. Was natuurlijk wel leuk geweest maar wel begrijpelijk dat deze hier niet rondlopen want elders in deze stad worden ze bij stukjes en beetjes te koop in kraampjes aangeboden.
Ook waren er bijna geen blanke toeristen, ook hier zou ik graag wat bordjes met eten willen opscheppen. Alles ziet er heerlijk vers uit en de groentes zo knapperig en kleurrijk daar kan de AH een puntje aan zuigen ;-)

Wij vinden het hier allen bijzonder jammer dat onze vakantie alweer ten einde loopt. Chao Ya moest zelfs even een traantje wegpinken bij het ontbijt omdat ze het zo gezellig vindt.
Ik weet zeker dat ik hier nog een keer naartoe wil, al was het alleen al om mezelf te tracteren op een op maat gemaakt mantelpak bij een van de tailors hier. Over 13 kilo dus maar dat zal wel volgend jaar worden.

Over gewicht gesproken, de laatste dagen ben ik niet meer aan het sporten. Het lijkt me dan ook reuze spannend om thuis weer op de weegschaal te gaan staan. Wel gaan we thuis gewoon verder waar ik mee begonnen ben en Maxim doet mee. Maar we hebben nog anderhalve dag te gaan ...
Vakantie groetjes!

6 opmerkingen:

Wieneke zei

Ja, het is zo leuk om door Singapore te wandelen. Al die aparte wijken. Ik herinner me de Arabische wijk nog het beste. Heel gezellig en boeiend. Je eet zoveel gezonde dingen, dat het vast meevalt...straks op die weegschaal.
Goede terugreis alvast!

Roosnans zei

Die weegschaal,dat zal best lukken, volgens mij heb je aardig je koppie er bij gehouden!
geniet nog van de laatste hapjes en stapjes en indrukken!
Hug!

Thérèse zei

Jammer, hè. als er een eind komt aan zo'n interessante reis. Maar ja, niks aan te doen.
Ik zal je reisboek nog wel eens verder doorlezen, want ik had te weinig tijd.
Nog een goeie thuisreis zovast en nog genieten zolang het kan.

hanscke zei

Nu al weer? ik hoop dat je de laatste dagen geniet, dangeniet ik ook nog even van je verhalen. Ik probeerde me steeds meer open te stellen voor jeetverhalen 9het vreemde eten bedoel ik dan) en het begon net een beetje te lukken.

Lin's ding zei

wat heerlijk, wat heerlijk. Ik zou graag over je schouder mee willen kijken naar het kleurenspel en daar inspirerende foto's van maken en ondertussen snuiven...mmm....wat een fijne vakantie heb je. Geniet tot de laatste minuut hoor!

John zei

Wat een mooie foto bij dit logje :-) En gratios Internet hoort overal ter wereld te beschikking te staan.