Fabulous 4 on tour 2018

Fabulous 4 on tour 2018

woensdag 10 juni 2009

Bye bye Maleisië...



Na een hachelijke rit ( we hadden een ‘close encounter’ met een vorkheftruck op de snelweg) kwamen we mooi op tijd op het vliegveld van Penang. Met vochtige ogen namen de texieboys vanochtend afscheid van ons. We werden langdurig de handen geschud en moesten beloven ze de volgende keer weer te bellen. Eerlijk is eerlijk, ze hebben goed voor ons gezorgd en ons plekjes laten zien waar we anders niet waren gekomen. Ook heeft meneer Soon op de extreme barre voettochten van Maxim door natuurparken, gezorgd dat er eten was en verse vruchten om weer op krachten te komen. Ze hebben over ons gewaakt en kochten elke dag andere vruchten voor ons die we anders nooit hadden gegeten.
Een ware aanrader voor de reiziger die Maleisië wil ontdekken, zoek een goede teksiedriver annex gids en go. Maxim en ik komen hier zeker nog een keer terug om het vasteland te gaan ontdekken.

Maar goed, inmiddels zijn we weer in het inmiddels vertrouwde Singapore. Wat ons gelijk opvalt is dat het rustiger is geworden in Chinatown. Na een shopeigenaar hier wat over gevraagd te hebben, geeft ook deze aan dat er wel zeker iets van een recessie te merken is. Ook het vliegtuig wat ons hier bracht was verre van vol, net als de heenreis overigens. Ook lijkt het alsof er minder mensen (toeristen) zijn dan voorgaande keren en het terrasje van ons favoriete restaurant is na ons bezoek weer akelig leeg. Wel leuk dat de eigenaar ons nog herkende van de vorige keer en zelfs nog wist wat we als voorgerecht wilden eten.
Maxim is zich net helemaal te buiten gegaan aan 2 oude vliegtuigreclames die met chinees lakwerk zijn gemaakt. Lastig om met woorden uit te leggen, je hebt nu vast geen idee, hahaha. Ik zal eens kijken of ik er een kiekje van kan maken.

Ik ben natuurlijk weer erg bescheiden ;-) en hoef geen prullaria, ik ga voor een heerlijke voetreflex behandeling en ga nog wel een keertje alleen naar Chinatown om te shoppen. Nu ik afgeslankt ben roepen er alsmaar rokken en jurkjes naar me :-DDoor ervaring wijs geworden, nemen we altijd een extra lege koffer mee voor de terugreis en deze was vanochtend met inpakken al nodig :-)
Het lijkt trouwens wel of het hier warmer is dan in Penang, ik kan me natuurlijk vergissen maar zo voelt het wel. Morgen maar even een dagje rustig aan bij het zwembad. Boekje lezen, muziekje luisteren, afijn, bij gebrek aan hangmat zal een luxe ligstoel en een frisse plons ook wel aangenaam zijn.

Luie groet.

3 opmerkingen:

Sjoerd zei

Een beetje rust op zo.n reis hoort er ook bij.

marjolijn zei

Zo is het hou maar lekker een rustdag, niks mis mee.

Roosnans zei

het leest zo lekker mee, zo'n vakantie blog...ik kom meteen ook tot rust...zucht, blaas, hijg, na een drukke dag...
Hug!