Fabulous 4 on tour 2018

Fabulous 4 on tour 2018

vrijdag 12 juni 2009



En het luieren duurt maar voort, ik geniet van alles en niets, ik ben.
Zo heb ik in Maleisië voor het eerst kennisgemaakt met en gegeten in een Hawkerplace. Ik zou hier wel elke dag kunnen eten, allemaal locale lekkernijen en je eet er je buikje vol voor een appel en een ei. Ik heb geen angst dat het niet goed of bedorven zou kunnen zijn, alle spullen komen van de ochtendmarkt en worden vers voor je neus bereid.
Vegetarische gerechten zijn er echter niet veel, hoewel ik wel tofu in de winkel heb gezien. Als iets als ‘vegetarisch’ aangeprezen wordt dan zit er 9 van de 10 keer iets van vis in.

Het is echt heel erg jammer dat alleen Maxim, Marco en ik Hawkerfan zijn. Als het aan Maxim en mij ligt zouden we hier elke dag eten. Ook grappig is dat je bij sommige eettentjes het op een bananenblad uitgeserveerd krijgt ;-) Had ik al gemeld dat ik een heerlijk recept voor satehsaus van een locale Hawker kokkin gekregen heb? Het is heel simpel ik moet alleen even kijken of ik bij de toko de ingrediënten kan krijgen.

Recept satehsaus:

grof gemalen of gehakte pinda’s een ui, liefst een sjalot fijn maken in de blender
Een of meer (chili)peper naar smaak in de blender
En met jonge kokosvocht (=water en geen kokosmelk) begieten en roeren tot het saus is. Ze serveren het hier onverhit en ik kan je verzekeren dat het heet genoeg is ;-)
Smakelijke groet!

7 opmerkingen:

Linneke zei

Wat een prachtige, prachtige reis ... Het spat echt van elk stukje dat je je ginder lekker in je vel voelt en dat je geniet in het kwadraat ! En gelijk heb je. En de foto's zijn ook wondermooi. Geniet nog verder met volle teugen - wij genieten mee ...

Sjoerd zei

Goh, ik krijg al honger als ik dit lees...

Natje zei

Jammie, saté! Had laatst ook zelf satesaus gemaakt maar dan met gewone kokosmelk. Maar hij was heerlijk! Geniet nog lekker verder :-) Natje xxx

Pasula zei

Lijkt me een lekker recept en ik ga het zeker van de zomer eens maken bij de sate op de BBQ.
Wat een heerlijke reis, zucht, alsof ik het zelf meebeleef!
Leuk deze log, ik geniet ervan, dan geniet jij zéker 100x zoveel!

MARJOLIJN zei

SMAKELIJK, MEIS.
GENIET ER VAN....!!!

John zei

Die spullen kan je hier gewoon kopen hoor. In Zeeland dan. :-)

hanscke zei

Misschien, als ik het zelf maak....
satehsaus kan heerlijk zijn, maar ik heb helaas teveel niet lekkere sauzen gehad...ik zou voorzichtig proeven en dan als het echt lekker is...wow, aanvallen