Fabulous 4 on tour 2018

Fabulous 4 on tour 2018

zaterdag 6 juni 2009

Marco superstar..

Alweer de vierde dag, en wat voor een. Vandaag hebben we ons naar de allergrootste Boedhistische tempel (Kek Lok Si) laten vervoeren en zijn we naar de China clanjetty geweest. De tempel was zeer indrukwekkend en ik heb er meer dan 42 foto's gemaakt. Hierboven plaats ik de meest leuke van zwager Marco die als vermeend popstar werd 'herkent' en regelmatig met een meisje op de foto moest, dit tot grote hilariteit van de familie.

Tijdens de hele dag voelde ik mijn vader (in deze contreien geboren en getogen) erg dichtbij. Wonderlijk hoe ik hier de beelden zie en ergens een luikje in mijn herinnering opengaat en hem erover hoor vertellen. Zo heeft hij zijn leven lang in Holland geen fruit willen eten omdat het daar niet lekker smaakte. Ik snap nu heel goed waarom. Ook zie je veel autochtone mensen met een plastic zakje met drinken en een rietje rondlopen, "zuurzak" zegt het dan in mijn hoofd, geen idee of het klopt maar dat kan ik mijn zussen en broer vragen die komen van origine ook uit deze contreien.

Na de tempel zijn we met onze vaste gids en teksieman naar 'downtown' gereden naar de China clanjetty. Als ik het goed begrepen heb wonen er uitsluitend Chinezen van een bepaalde 'clan' in deze drijvende stad. Zonder onze gids zouden we dit nooit gevonden hebben en beide mannen begeleiden ons en laten ons de meest prachtige dingen zien. Daarnaast kopen ze vreemde verse vruchten en laten ons die proeven. Ik ben de namen al weer kwijt maar mij doen ze erg aan Liches denken maar dan een harige versie ;-)

Deze dag hebben we afgesloten met een bezichtiging van een oud Chinees huis uit halverwege de 18e eeuw. Geweldige luxe voor die tijd en vindingrijk als de Chinezen zijn hadden ze ook al een soort van 'airco' uitgevonden en lieten ze water langs het dak lopen om het binnen koel te houden.

Maxim heeft als toetje te voet nog een ontdekkingstocht ondernomen naar 'little India en Chinatown' en is tot de conclusie gekomen dat we dat morgenavond na het eten per teksie met ons allen moeten doen. Overdag is het echt te heet, bovendien gaan de meeste kraampjes pas eind van de dag als de schemer invalt pas open.

Morgenochtend staat er voor mij een yogasessie gepland, ik laat mij verrassen.

Rustgevende groet!

8 opmerkingen:

hanscke zei

Lekker even helemaal bij gelezen, dat is zo mooi om al jouw ervaringen mee te mogen maken. Het lijkt me er heel mooi. Ik word bijna een beetje enthousiast, maar ik durf niet....om diverse redenen.
OT. Ik zou graag van je aanbod van de DVD gebruik willen maken.

Roosnans zei

Dat wordt dan morgen terecht beginnen met de zonnegroet lijkt me! Ik ben heel benieuwd naar de overig plaatjes, vooral ook van zo'n eigen wereldje in een wereldje van de chinese clan... Waarschijnlijk heerlijk voer voor fotografen!
Dat Marco nog lang mag genieten van zijn sterrenstatus overigens!! ha ha ha
hug

John zei

Leuk dat je je vader op die anier voelde. Moet toch ook wel wat doen en loamaken.

Zuurzak heb ik ook wel eens wat over vernomen. Dus jullie hebben een Bnner mee op reis *grinnik*

Sjoerd zei

Dat lijkt me een schitterende ervaring om dat allemaal mee te maken. Ik kan er alleen maar van dromen.

Natje zei

Welke popster was hij dan? :-) Maar inderdaad lachen hihihi. Ben heel benieuwd hoe je yoga dag was. En de foto's van die chinese clan.. spannend! Natje xxx

Lin's ding zei

wat heb je toch weer een heerlijke vakantie zeg. Ik vind het weer genieten om langs de zijlijn mee te mogen genieten. Dank daarvoor

aargh zei

Klinkt allemaal heel goed hier! Waren het soms ramboetans, die vruchten?

Soofy zei

Goh zus, met dat fruit en Wim wist ik helemaal niet. Ook niet dat je in de buurt van zijn geboorteplek was. Apart dat hij op de 4e dag pas bij je was. Weet je ok waarom?
Zussie