Fabulous 4 on tour 2018

Fabulous 4 on tour 2018

woensdag 3 juni 2009

Senang in Penang...


Men wat een reis, de trein om even over 7.00 uur al in Houten genomen naar Schiphol, vervolgens 14 uur vliegen met een spectaculair onweer bij de Himelaya naar Singapore. Ik heb het trouwens voor elkaar gekregen om zelfs de weg in het vliegtuig kwijt te raken…Na het toiletbezoek sloeg de schrik me om het hart toen ik bijna naast een wildvreemde meneer plaats had genomen. Ja dat vliegen doet rare dingen met je. Ik heb zelf altijd het gevoel dat een gedeelte van mij nog in de vertrekhal verblijft en dat dat stuk zich pas later bij mij voegt. Het vliegen gaat me duidelijk te snel, of zou het mijn leeftijd zijn?
Vanaf Singapore was het nog een klein stukje naar Penang (eiland voor kust maleisiΓ«), alwaar we rond 10.00uur in de ochtend locale tijd ietwat verdwaasd met onze koffers door de drukkende hitte naar de ‘teksie’ slenteren.
We zijn gaar en ietwat doorgedraaid, en Chao Ya is helemaal enthousiast en wild en stuitert om ons heen. Volgens Rebecca en Marco normaal gedrag wat zeker enkele dagen zal aanhouden, ook haar slaapritme moet duidelijk wennen, dat beloofd nog wat uurtjes pret voor haar ouders…
Als we rond 11.00 uur in het hotel aankomen zijn onze kamers nog niet klaar. Omdat we niet ter plekke ter aarde willen storten, gaan lief en ik het shoppingcenter even verkennen.
Eerste indruk van het eiland Penang en de plaats George Town, is verouderd, veel achterstallig onderhoud en veel verloedering. Wel lijkt dit mi meer op het ‘echte’ AziΓ« dan bv het ‘gelikte’ Singapore, wat door Rebecca en Marco bevestigd wordt. Zij hebben een rondreis door China gemaakt en daar doet de aanblik van het haveloze George Town, ze veel aan denken. Wel zie je overal gezellige eettentjes maar ik betwijfel of we daar met de familie zullen gaan eten, das waarschijnlijk net iets te avontuurlijk naar hun zin. Maar wie weet…
Ons hotel heet (don’t you laugh) ‘The G Hotel’ en we hebben ontdekt dat er inpandig een loungebar is met gesloten en zwaar gecapitonneerde deuren (heel bedenkelijk ) ‘ The G spot’ is genoemd. Je begrijpt dat deze lounge bar een deze dagen bezocht zal worden. Wordt zeker vervolgd. Voor het geval je wilt weten waar wij ons bevinden, ik heb van maxim vernomen dat ons hotel zich bevindt in het noorden op het kaartje bij 'Pulau Penang'.
Euh, voor dat je denkt dat wij ons intrek hebben genomen in een of ander Sleezy hotel, niets van dat alles, het is een prachtig hotel met sterren toeters en bellen en een meer dan prachtig uitzicht over de zee. Misschien straks nog een foto...
Nog een beetje verdwaasde groeten…

8 opmerkingen:

Rainbow Light zei

Lekker rustig bijkomen, weer in je ritme he? Anders blijft het stuk in de vertrekhal je dwarszitten...
Geniet ze van alle onverwachtse momenten.

marjolijn zei

Haha, dat stukje van jou wat nog in de vertrekhal vast zit, komt echt wel naar je toe!!
Eerst lekker even bijkomen en dan lekker genieten van al het moois wat je voorgeschoteld krijgt.
Veel plezier hΓ©!!

Natje zei

Klinkt al heel er spannend en mooi.. dat G-HOTEL! Ben heel benieuwd :-) Natje xxx

Roosnans zei

ha ha ha, een echt Martha verhaal! Ik ben benieuwd wat er nog gaat volgen, en jij ook denk ik!Geniet van het moment! knuf!

Sjoerd zei

Je komt dus niets te kort in dat hotel...

hanscke zei

Oh wat leuk om je hier weer te volgen. Ik heb vorig jaar genoten. Maarre, heb je al die koffers al uitgepakt? je mist vast en zeker een nagelvijltje.

Pasula zei

Je verdient een mooi hotel! Ben blij dat je het zo getroffen hebt.

John zei

Een gat in de markt. Tomtom for in the plane :-D The G spot klinkt toch zo slecht nog niet. Veel mensen weten niet eens waar deze zit :-D