Fabulous 4 on tour 2018

Fabulous 4 on tour 2018

donderdag 11 juni 2009

Lekker luieren...

Heerlijk om nog een paar dagen in Singapore door te brengen. Ik geniet van de warmte, de gezelligheid en de oosterse sferen. Ik kom mijn dag makkelijk door met nietsdoen en een beetje reflecteren.
Zo ben ik nog niet los van MaleisΓ« en hebben de verhalen van Mister Soon en Kim een diepere impact dan ik dacht op het moment dat ik ze hoorde.

Deze mannen werken 7 dagen van s’ochtends vroeg tot s’avonds laat om in hun levensonderhoud te kunnen voorzien. Vakantie is niet voor hen weggelegd. De teksi die ze rijden is niet hun eigendom maar ’huren’ ze per dag, ongeacht of ze klanten hebben gehad of niet, en ze betalen daar een vast bedrag voor.
Daar onze hotelkamer ook uitzicht bood op de lange rij texies is het duidelijk dat er veel concurrenten zijn. Ook hebben we gezien dat het uren kan duren voordat ze een ’vrachtje’ krijgen. Ik kan me nu voorstellen dat ze, als onze vaste chauffeurs, enkele goede dagen hebben gemaakt.
Ze hebben beiden schoolgaande kinderen en dat kost veel geld. Mr. Soon is 64 jaar oud, dat had ik hem nooit gegeven, hij ziet er veel jonger uit. Hij is echter wel laat aan kinderen begonnen of het is zijn 2e huwelijk, daar ben ik niet achtergekomen. Ook is er geen oudedags voorziening, je werkt hier tot je er bij neervalt. Als dat gebeurd is het aan je eventuele kinderen om voor je te zorgen. Familiebanden zijn belangrijk, dat heb ik ook gezien bij andere culturen.

Ik realiseer me weer eens hoe bevoorrecht ik en wij zijn dat we dit allemaal mee mogen maken en ben dankbaar hiervoor.
Tevreden groet!

7 opmerkingen:

Sjoerd zei

Volgens mij leven we inderdaad in echte luxe en durven af en toe ook nog te klagen.

hanscke zei

Heerlijk hoor zo'n dagje om alles op je in te laten werken. Dat is ook nodig denk ik, anders gaat er zo veel in de vluchtigheid verloren. Is de extra koffer al vol?

marjolijn zei

Heerlijk toch een dagje lekker niksen en bedenken dat we het inderdaad toch wel erg goed hebben.

Roosnans zei

Geniet lekker, mijmer nog wat, maar vooral geniet van alle indrukken...
En ja, volgens mij hebben wij een heeeeel mooi leven!
hug!

geertje zei

Lekker genieten Martha! En het is ook fijn je te realiseren dat jullie je persoonlijke chauffeurs een goede tijd (financieel gezien) hebben gegeven toch?

ria zei

Ik heb even bijgelezen, wat een verhalen en je hebt het erg naar je zin zo te lezen. Die prikkertjes aan je voeten lijkt me niets, hihihi.
Groetjes!!!

John zei

Ik kan me voorstellen dat het verhaal je bezig houd. Maar het is normaal aan die kant van de wereld. Hier zijn we ernstig verwendt geraakt.

Hoewl er ook in Nederland mensen zijn die 7 dagen per week werken om het hoofd boven water te houden.