Fabulous 4 on tour 2018

Fabulous 4 on tour 2018

maandag 8 juni 2009

Oranje boven...


Vandaag moesten we vroeg uit de veren omdat we een date hadden met de teksieboys om ons naar het vasteland van Maleisië te vervoeren. De heenweg was middels een ferry waar ik niet geheel gerust op was daar er in deze contreien nog wel eens een locaal pontje met man en muis vergaat vanwege overbelading. Gelukkig was daarvan vandaag geen sprake, we waren slechts voor de helft gevuld en het bovenste dek bleef autoloos.

Via de snelweg waarop de meest wonderlijke voertuigen zwaar ronkend en roetend zich puffend en zwoegend voortbewogen door het heuvelachtige landschap.
Kwamen we na een rit van ruim een uur aan in het Mekka van Maleisië 's recreatiegebied namelijk Bukit Meraa. Een heus Islamitisch familie waterpretpark waar we heel erg opvielen met onze blote grote witte lijven. In het zwembad werd keurig gezwommen met burkini en er liepen heel wat geheel zwart gesluierde dames. Toch heb ik me geen enkele keer 'vreemd' of bekeken gevoeld.

Ook vandaag bleken onze teksieboys weer goud waard door een kleine privéboot te regelen voor ons bezoek en uiteindelijke doel van deze trip van vandaag, het orang oetang opvangcenter. Het leuke is dat de dieren vrij rondlopen en de mensen in een soort van tunnel van gaas lopen. Op dit opvangcentrum worden apen opgevangen en 'gerehabiliteerd' zodat ze weer uitgezet kunnen worden in het wild. Er is nogal wat commotie om de babyapen in luiers zichtbaar zijn, maar ik geef het je te doen om babies (want dat zijn het) zonder luier op te voeden als moederaap niet voor ze kan zorgen. Ik en wij allen hebben het in elk geval een prachtige tocht gevonden en meer dan de moeite waard om deze dieren in hun natuurlijke habitat te zien.

Als laatste wil ik hier melding maken van het feit dat Maxim weer een persoonlijke grens heeft overschreden door bij restaurant 'Perie Perie' niet voor een eigenlijk al behoorlijke gekruide 'mildversie' maaltijd te kiezen maar voor 'hot'. De bikkel heeft zich kranig gehouden, morgen weten we of zijn hoofd verbrand is door de zon of dat het door de 'hot piri piri 'explosie in zijn mond kwam.

Gepeperde groet!

8 opmerkingen:

Wieneke zei

Zo, ik heb eens even alles bijgelezen, Martha. Jullie hebben het geweldig en de foto's zijn leuk. Ga vooral door met genieten daar allemaal! En wees vooral voorzichtig met de piripi....oi, te laat!!! :-)

Anoniem zei

Het lijkt me heel raar om die badpakken te zien :-) Maar leuk die apen! Zo dichtbij! En die kleintjes zijn echt schatjes hé? Natje xxx

Roosnans zei

Prachtig die apen!! lijkt me erg genieten. Die dames in burkini zullen in ieder geval niet verbranden! Sterkte voor Maxim (grin)
grtzzz

Sjoerd zei

Het eten van pepers is geen kunst. Als je de eerste hap door je keel kunt krijgen en het lijkt of je in brand staat moet je gewoon door eten. Dan wordt het vanzelf minder heet. Blussen met water maakt het alleen maar erger.

marjolijn zei

Wat een genot, zulke teksieboys, ze laten je veel moois zien.
Lekker genieten, meis!!

John zei

Jim Cronin begon money world om de apen op te vangen. Ik moest even aan hem denken toen je het over het opvangcentrum had. Goed werk doen ze daar.

hanscke zei

In zo'n bootje = ferry stappen lijkt mij een heldendaad. Maar het loont wel. Wat een mooi verhaal over die apen

Linda zei

Hoi Martha,

Wat ontzettend leuk om allemaal te lezen. Hier gaan wij ook heen!!!

Groetjes, Linda (WLC-collega Utrecht)