Fabulous 4 on tour 2018

Fabulous 4 on tour 2018

donderdag 1 oktober 2009

Cameron, the last tradepost...

Vandaag hebben we genoten van een mooie tour door de red rocks. Daarna zijn we naar een uitgestrekt vulkanisch gebied vertrokken. Fraai maar het had ook wel wat triests door de vele dode bomen en de kale zwarte vlakken. Verder hebben we ons uitstekend vermaakt een heel rap en kwiek klein blauw vogeltje op de kiek te zetten. We hebben m uiteindelijk kunnen verleiden met wat kruimels van de nieuwe HBL maaltijd reep die de blauwe rakker wel leek te bevallen want hij bleef terugkomen voor meer.
We hebben onderweg een stenen nederzetting van de Navaho indianen bezocht. Nooit geweten dat indianen een deel van het jaar in zulke nederzettingen woonden, met name om eten te verzamelen voor het rest van het jaar. Deze nederzetting stamt uit 1100.
Aan het eind van de dag hebben we ons toevlucht gezocht in Cameron, een oase in een wel zeer desolate omgeving. Precies op het moment dat we dachten geen geschikte slaapplaats te vinden, kwam het toch weer helemaal goed. Deze nederzetting wordt geheel gerund door indianen en ziet er heel verzorgd uit. Helaas voor Maxim was er geen bier verkrijgbaar, jammer maar wel begrijpelijk.
Morgen staat de zuidkant van de Grand Canyon op onze lijst. Terwijl ik dit typ, zie ik een coyote aan de overkant van de straat rustig rondscharrelen, het wilde westen dus...
Gretige groet!

4 opmerkingen:

marjolijn zei

Schitterend daar....geniet maar volop.
veel plezier.

geertje zei

Leuk om te lezen, dit verslag, Martha! Prachtige omgeving!

Filo zei

nou, ik weet nu dus waar ik Viking naar toe ga dwingen volgende zomer, een rondtoer Arizona :-)
Ik ben heel benieuwd wat je van de Grand Canyon gaat vinden, ik vond het echt zo indrukwekkend! Geniet ze!!

Soofy zei

Ha, jullie reizen op de bonnefooi, lekker spannend. Is het mogelijk een foto te maken van de kaart volgens welke jullie reizen? En te plaatsen?
Overigens hoop ik dat de vogel het op mensen gemaakte krachtvoer overleeft ;-))