Fabulous 4 on tour 2018

Fabulous 4 on tour 2018

zaterdag 10 oktober 2009

Petrified forrest...

Voor vandaag stond het versteende woud op het programma. In eerste instantie was ik een beetje teleurgesteld weer door zo'n kale vlakte te rijden, maar deze vlakte was toch duidelijk anders. Bij versteend bos had ik een wat andere voorstelling in mijn hoofd (teveel harry Potter films ;-)
Mijn teleurstelling maakte al gauw plaats voor nieuwsgierigheid, wat bijzonder om hele bomen versteend te zien en wat een kleuren. Ik heb vele tientallen kiekjes geschoten tijdens de verschillende wandelingen die we gemaakt hebben waarvan je enkelen hiernaast kunt terugzien...
Hierna had Maxim een tocht uitgezet naar onze volgende overnachtingsplek, niet wetende dat we weer door berggebied moesten. Een prachtige maar door al het bochtenwerk wel een lange tocht waren we rond 17.30 eindelijk op de plaats van bestemming. Eind goed al goed. Onderweg heel veel soorten eekhoorns gezien en zelfs een heuze roadrunner. helaas waren al deze beestjes mij te snel af. Mijn foto's van deze snel bewegende objecten bestonden uit vage vlekken. Misschien heeft maxim meer geluk maar die doet 'het' nog steeds analoog dus daar kan ik hier niets van laten zien.
Het laatste deel van onze tocht was erg vreemd. We reden een soort van megagrote mijn binnen. Ik heb in Australie wel eens een mijn gezien en ik dacht dat dat een grote was, nou deze is wel 10 keer zo groot (oja alles is groter hier)
Maxim vond het volgens mij geweldig, blijft toch iets voor jongens die grote machines. Ik vond het alleen maar verschrikkelijk om zo'n prachtig natuurgebied vol met beestjes ten prooi te zien vallen aan deze natuur verslindende monsters. Mensen maken er soms toch zo'n zooitje van. Misschien leren ze hier ook eens te gaan hergebruiken.
De foto hieronder heb ik ook in het park gemaakt, het zijn primitieve rotstekeningen, het was knap lastig ze te vinden maar ik vind mijn foto goed gelukt :-)

Moe maar voldane groet!

6 opmerkingen:

Sjoerd zei

Ik denk dat dat inderdaad mannenspeelgoed is, die grote machines...

marjolijn zei

Dus jullie hebben echt de vlam in de pijp gehad, zoveel stoffige kilometers gedraaid.
Geniet nog van de laatste dagen.

hanscke zei

Ik ben benieuwd hoe oud die tekeningen zijn en wie ze gemaakt hebben. Indianen?

Roosnans zei

Zelfde gedachte als Hanscke zie ik, ik vroeg me ook al af hoe vreselijk oud die tekeningen waarschijnlijk zullen zijn....
Mooie plaatjes, mooie reis zo te lezen....benieuwd naar de rest van de trip! Geniet nog!
hug

John zei

Het is zonde ja, maar dank aan deze alles verslindende machinemonsters en mijnen, kunnen wij mensen van alles produceren om het leven te vergemakkelijken.

Soofy zei

Je laat veel te veel zien om er een korte reactie op te geven zus! :-)))
In mijn volgende leven kom ik gewoon als amerikaan terug, en dan niet volwassen bungelend in de bek van de ooievaar hahaha