Fabulous 4 on tour 2018

Fabulous 4 on tour 2018

donderdag 8 oktober 2009

Welcome New Mexico....

Na een prachtige rit door de bergen van San Juan (zie de foto's aan de rechterkant en hierboven)zijn we in de dorre woesternij van een groot indianen reservaat terecht gekomen. We hebben de hele dag in de auto doorgebracht om te kijken of we dit gebied weer konden ontvluchten. Veel wegen zijn er niet en de afstanden groot. We hebben ons toevlucht gezocht in Farmington, ook zeer troosteloos maar wel met een mooi motel.

Weinig te melden dus over het laatste deel van onze tocht van vandaag. Wel moet me van het hart dat het Amerika van 1980 (toen ben ik hier geweest) heel anders op mij overkomt. Zo zijn de grote sleeΓ«n echt niet meer van deze tijd. De meeste Amerikanen rijden in gewone auto's zoals wij die in Europa ook kennen. Wel zijn er meer pick up achtige wagens en moet ik vreselijk lachen om de waanzinnig grote campers en trailercaravans. Maar goed wat dat betreft is alles hier wat groter. Zo zijn de rollen toiletpapier hier ook breder ;-)
Wat me ook even van het hart moet is dat we van de autorental een voucher hebben gekregen voor een gratis tank benzine. Nu hebben we toch al zo'n 2000 km gereden in 3 verschillende staten maar we zijn nog niet een keer het tankstation tegengekomen waar we de voucher kunnen inwisselen. Nou ja, we hebben nog een week en houden moed;-). De benzine is ook helemaal niet duur hier maar het zou toch leuk zijn om de voucher in te kunnen wisselen...
Nou, genoeg gemopper nu! Wat me echt opvalt hier in de bergdorpen waar we doorheen gereden zijn, dat is de relaxte manier van leven. Ook zijn het absoluut geen hilbillies, integendeel. De mensen die we ontmoet hebben en die hier wonen en werken hebben meer gezien van de wereld en lijken ervoor te hebben gekozen zich hier te vestigen en dat maakt dat er een aangename sociale sfeer heerst. Veel organic eettentjes en dat geeft voor mij aan dat er heel wat jongere Amerikanen zijn die het anders willen en die bewust voor een andere leefstijl kiezen. Deze mensen lijken ook allemaal een slanker...misschien wel te veel wishfull thinking ;-)

En toch lijkt er duidelijk een generatie te zijn die het anders doet en dat stemt me hoopvol. Ik ben in elk geval een stuk milder gestemd en heb aardig wat (voor)oordelen mogen bijstellen.
Maar goed we hebben nog een weekje te gaan...

Goedgeluimde groet


4 opmerkingen:

Natje zei

Heerlijk zeg! Prachtige bergen in een mooi land! Volgend jaar hopelijk wij ook weer. Liefs Natje xxx

marjolijn zei

Nog lekker genieten een hele week lang.

Sjoerd zei

Wie weet sluiten ze MacDonalds nog wel eens...

Soofy zei

Weer zuidwaarts?
Breed wc-papier: wie (het) breed (heeft) is laat het breed hangen :-D