Fabulous 4 on tour 2018

Fabulous 4 on tour 2018

zondag 11 oktober 2009

Chiricahua Park...

Een van de laatste parken die we bezoeken en het begon al gelijk heel veelbelovend. Meestal zien we namelijk nogal wat wildlife en dat bleef hier in de USA nogal achter bij eerdere ervaringen. Maar zodra we het park binnenreden kregen we een familie coatamundi te zien. Volgens mij familie van de wasbeer oid. Het waren een aantal volwassen exemplaren en een hele rits jonkies. Niet dat dat het fotograferen makkelijker maakte, integendeel. Het was een zeer beweeglijke familie die zich zodra er een mens naderde het op een lopen zette. Deze foto is dan ook uiteindelijk vanuit de auto gemaakt. Het zijn in elk geval wroeters want ik heb een hele serie gemaakt terwijl ze met de kop in de aarde verdwenen, maar die foto's zijn afgekeurd.

In dit park hebben we een prachtige wandeling gemaakt langs de rotsen van een kleine 2 uur. In het begin zie je dan nog wel mensen maar al gauw waren we de enige wandelaars en dan gaat de natuur voor je open. Met alleen het geluid van onze voetstappen en de wind waande ik me รฉรฉn met de natuur.

Prachtige kleine hagedissen gezien waarvan ik deze foto als beste nomineer. Ook liet de blue jay zich weer zien en vooral horen. Dit exemplaar was in elk geval wat minder cameraschuw en wilde wel even poseren.

Opvallend hoe schoon zo'n natuurpark is en vooral ook blijft. Er wordt hier vooral geappelleerd op dat je zelf je troep weer moet opruimen en wonder o wonder hier doen ze dat ook. In Nederland hebben we gewoon te veel prullenbakken, das veel te makkelijk. Ik vind Amerika, althans de streken die we bezocht hebben, prachtig en heel schoon. Zo zijn er overal toiletten en die worden uitstekend schoongehouden. Ik had er in elk geval geen enkele moeite mee om ze te gebruiken en dat is 'back home' wel anders.

Frisse groet!

5 opmerkingen:

Natje zei

Hej! Heerlijk zo 1 zijn met de natuur! Mooie foto's weer! Natje xxx

John zei

Je hebt een paar prachtige foto's gemaakt iig :D

Sjoerd zei

Dat zijn mooie foto's. En wat toiletten aangaat staat Nederland niet al te best bekend.

marjolijn zei

Dat ewas weer een mooi tochtje, schitterende foto's..!!

Soofy zei

Een park: al park.
Zie ik daar Maxim staan rugwaarts op de rand van een ravijn? Ik waan me terug op mijn ezel Consuela te Kreta: de riviertjes onder mijn oksels stromen weer...
Beren e.d. zijn dan wel heel stoer, maar deze beestjes mogen er wel zijn hoor wat mij betreft. Gelukkig zijn er hier dierentuinen zat. Ik kom in ieder geval niets tekort, behalve het zelf reizen dan. Ik maak in de zoo hier wel een mooie afspraak met de ooievaarachtigen :-P