Fabulous 4 on tour 2018

Fabulous 4 on tour 2018

vrijdag 19 oktober 2007

Ayers Rock, 16 oktober

We zijn in het rode hart, Ayers Rock of zoals de Aboriginals zeggen 'Uluru'.
Maxim wil 'de bult' beklimmen en is in een ogenblik in de hoogte en aan de horizon verdwenen, even later door Ank en Ben gevolgd in een iets trager tempo.


Ik maak een wandeling rond de voet en mag me af en toe een weg banen door de grote groepen toeristen die braaf achter hun gids aansjokken. Ik heb mijn walkman meegenomen en laat me, terwijl ik rondwandel, meevoeren door de mooie muziek van Deva Premal naar de plaats waar ik vandaag mag zijn. Dat is wonderlijk genoeg in deze hitte een prachtige schaduwrijke plaats tussen wat grote bomen en zonder andere mensen.
Een heerlijke plek waar ik heel bewust in alle rust ga stilstaan om te aanschouwen wat deze plaats mij vandaag wil laten zien. Na een korte meditatie kijk ik omhoog en zie een familie uil, Tawny frogmouth worden ze genoemd volgens het boekje van Maxim. Ze danken hun naam aan de mega grote bek die achter het kleine snaveltje schuilgaat. Later begrijp ik dat het heel bijzonder is deze vogels te zien omdat ze bijna niet bewegen en van een prachtige schutkleur zijn voorzien.

Geen opmerkingen: