Fabulous 4 on tour 2018

Fabulous 4 on tour 2018

woensdag 3 oktober 2007

Singapore...

Na een bijzonder rustige vlucht zijn we vanavond in Singapore aangekomen. Het wordt hier snel donker en onderweg naar het hotel konden we nog net wat zien van de mooie wegen en goed verzorgde beplanting langs de weg. Nergens een bruin of aangevreten blad te zien, laat staan volle prullenbakken met zooi ernaast. De boetes liegen er dan ook niet om. Een peukje op de grond gooien kost je $500,-. Met de fiets door voetgangersgebied fietsen $ 1000,- en zo houden ze het hier prima schoon en leefbaar, zou helemaal niet zo gek zijn om in Nederland eens toe te passen ;-)
Vanavond hebben we een wandeling gemaakt van ons hotel naar BREWERKZ, een zeer hoog aangeschreven hamburger tent waar volgens zeggen de lekkerste hamburgers van de wereld gemaakt worden. Ik kan daar niet over oordelen daar ik al enige tijd geen vlees meer eet maar kan met smaak vertellen dat de vegetarische burger goed is aangekomen. Mijn disgenoten hebben in elk geval met graagte hun tanden in de beste hamburgers gezet en lieten het zich uitstekend smaken.
Onderweg kwamen we nog langs een ondergronds plein onder een drukke weg door, in Nederland zou je je wel 3 keer bedenken om daar doorheen te lopen. Hier waren heel veel jongelui bij elkaar en allemaal deden ze leuke dingen. Linedancing, of breakdansen of stokgevechten, alles in goede harmonie en absoluut niet bedreigend voor andere passanten. Wat een leuke ervaring. Nou dat was het wat de eerste dag betreft, ik ga lekker naar bed. Voor morgen staat Chinatown op de agenda en ik denk dat ik ‘s’middags bij het prachtige zwembad te vinden ben. Het was hier vandaag 39 graden met een luchtvochtigheid waar je helemaal klam van wordt, maar dat mag de pret niet drukken. Als toetje een foto, versgemaakt van een uitzicht op het water waar we net gegeten hebben.

Geen opmerkingen: